Jesteś tutaj:Pracenazlecenie.plAktualnościJak napisać streszczenie artykułu?

Jak napisać streszczenie artykułu?

  • piątek, 22 kwietnia 2016, 09:34
Image Description

Streszczenie artykułu ma zachęcić do przeczytania całości. Pomaga czytelnikowi zdecydować, czy dalsza część artykułu jest interesująca i warta lektury.


Streszczenie powinno być zwięzłe, zawierać słowa kluczowe. Co ważne, streszczenie musi być obiektywne – to nie jest recenzja, nie ma tu miejsca na wyrażanie własnej opinii. Wszystko ma ściśle dotyczyć treści i być ułożone w porządku chronologicznym według porządku artykułu. Nie powinno się kopiować zdań z całości streszczanego artykułu oraz przytaczać dialogi. Z artykułu należy wyjąć najważniejsze wątki i ukazać sens całości. Aby tekst nie był przekombinowany i nie odbiegał od formy, najlepiej używać krótkich, prostych zdań.

Pisząc streszczenie artykułu, warto zadać sobie następujące pytania:

Co jest tematem/ problemem/ celem artykułu?

Czy dany cel został przez autora osiągnięty/ wyjaśniony?

Jakie są wyniki? Jak został rozwiązany problem badawczy?

Jakie są wnioski i czego nauczyliśmy się poprzez osiągnięcie założonego celu?

Pamiętaj, że streszczasz czyjąś pracę. Nie dopisuj swojego proponowanego rozwiązania problemu. Nie powtarzaj też rozważań zawartych w tytule w pierwszych zdaniach swojego streszczenia.

Bezpłatne oferty pracy i ogłoszenia lokalne