Newslettery wysyłane do klientów - tych błędów unikaj! środa, 26 października 2016, 09:36 Udostępnij Tweetnij Wraz z rozwojem technologii, a co za tym idzie urządzeń mobilnych, mailingi stały się dość popularnym sposobem na pozyskanie klienta, co niekoniecznie przekłada się na ich jakość. Oto pięć częstych błędów popełnianych przy planowaniu wysyłki.Niezweryfikowana bazaWiadomości należy wysyłać tylko do osób, które wyraziły zgodę na subskrypcję. Dość znaną praktyką jest, aby kierować mailing do wszystkich osób, które posiadamy w bazie, jednak nie tędy droga. Badania wskazują, że nie ilość a jakoś wysyłki wpływa na konwersję. Idealna lista subskrybentów powinna zawierać tylko osoby zainteresowane. Lepiej zaadresować mailing do 1000 zainteresowanych osób niż 5000, którzy nawet nie rozpoznają naszej firmy i jej produktów.Brak segmentacjiWiadomości e-mail powinny być personalizowane i trafiać do odpowiedniej grupy zainteresowanych osób. Kluczem do tego jest segmentacja, dzięki której możemy odnotować wzrost zaangażowania subskrybentów w stosunku do wiadomości. Według badań Direct Marketing Association korzyści z konwersji uzyskanej dzięki segmentacji sięgają nawet 760% wzrostu przychodów w kampaniach e-mail marketingowych. Najczęstszymi segmentami, które stosowane są przy wysyłce to: wiek, płeć, dochody, miejsce zamieszkania, stanowisko, branża, przyzwyczajenia zakupowe i zainteresowania. Stosując segmentację warto wziąć pod uwagę model własnego biznesu oraz branżę, pozwoli to osiągnąć zakładany cel.Błędny tytuł wiadomościMaile, które zawierają fałszywe nagłówki lub wskazują na ofertę, zostaną najprawdopodobniej zakwalifikowane jako niepożądane i przeniesione do folderu spam. Gdy dla przyciągnięcia klientów zdecydujesz się na wysyłkę wiadomości z mylącymi nagłówkami, to w pewnym momencie musisz się liczyć z tym, że zostaniesz zablokowany. Do najczęściej niepożądanych słów oraz symboli w nagłówkach należą, np. Zarabiaj XXXX$, Darmowa dostawa, Super ceny, Brak ryzyka, Wymienienie kwoty w nagłówku, Zdobądź/ odbierz nagrodę, Bez zobowiązań, Free, Promocja, Wygraj bon/nagrodę. Oczywiście zwrotów oraz symboli, takich jak $, !, £, jest dużo więcej i wszystko zależy od algorytmu skrzynki na którą wysyłane są wiadomości.Brak możliwości rezygnacji z subskrypcjiW mailingu nie może zabraknąć przycisku „Wypisz”, dającego możliwość rezygnacji z otrzymywania kolejnych wiadomości. Jego obecność w treści e-maila dba nie tylko o dobre imię firmy, ale również chroni nadawcę przed przeniesieniem do spamu. Coraz więcej klientów wymaga, by w ich wysyłkach był przycisk wypisu. Ma to związek z filtrami antyspamowymi, które monitorując treści wysyłają ostrzeżenia o wiadomościach bez możliwości automatycznego wypisu. Należy również pamiętać, że coraz bardziej wzrasta świadomość subskrybentów i nieumieszczenie przycisku „Wypisz” może wpłynąć negatywnie na odbiór naszej marki.Partyzanckie wysyłkiFirmy często wybierają łatwą drogą i realizują wysyłki przez standardowe programy pocztowe, z których w danym momencie korzystają pracownicy firmy. Niestety w ten sposób nie da się zadbać o bazę adresową w sposób profesjonalny. Największym błędem jest dodanie dużej ilości adresów do programu oraz niezachowanie odpowiedniej formy wysyłki. Osoby realizujące mailingi zapominają np. o użyciu UDW (czyli „ukrytej kopii”) i korzystają ze standardowego DW, co oznacza, że wszyscy adresaci otrzymują podgląd pod pełną listę mailingową. Korzystając również ze standardowe programów pocztowych musimy liczyć się ze znacznie wydłużonym czasem wysyłki oraz ubogą funkcjonalnością.Stąd eksperci e-mail marketingu rekomendują wybór profesjonalnych programów do realizacji e-wysyłek. Korzyści z ich wykorzystania jest wiele - nie tylko sprawdzą one poprawność html kreacji, testują wiadomości pod kątem spamu, ale pozwalają np. na podgląd wyglądu wysyłki na różnych urządzeniach i programach pocztowych. Co ważne, systemy te wskażą poprawność adresów, usuną z baz duplikaty adresów mailowych i pokażą w statystykach miękkie i twarde odbicia.Tworząc wysyłki warto pamiętać o 5. prostych zasadach - wiadomości wysyłamy tylko do osób zainteresowanych i do personalizowanej bazy, nadajemy precyzyjny tytuł, dodajemy przycisk wypisu oraz korzystamy z platform do e-mailingu. Biorąc pod uwagę powyższe rady, możemy mieć pewność, że z czasem wzrośnie nie tylko open rate naszych wiadomości, ale również sprzedaż. Więcej nt. Beemail na www.beemail.plŹródło: Biuro Prasowe Newseria.pl / fot. pixabay.com MP Tagi: newsletter do klientów mailing kontakt z klientem baza klientów jak pozyskać klientów
23,8 mln dni zwolnienia lekarskiego z powodu zaburzeń psychicznych Pracownicy potrzebują holistycznej opieki.
Przykładowa praca licencjacka Studia na poziomie licencjackim to czas, w którym studenci mają okazję pogłębić swoją wiedzę w wybranym obszarze. Jednym z wymogów końcowych tych studiów jest napisanie i obrona pracy licencjackiej. Jak zatem napisać odpowiednią pracę licencjacką?
Ile zarabia kelner? Wynagrodzenia w branży gastronomicznej Ile tak naprawdę zarabiają kelnerzy? Praca w branży gastronomicznej jest popularna i dostępna dla wielu osób, jednak wiele z nich zastanawia się, czy opłaca się inwestować w tę karierę. Czy zarobki są naprawdę satysfakcjonujące?
Upskilling i oswojenie z polskim rynkiem pracy - jak zachęcić Polaków studiujących za granicą do powrotu