Pisanie tekstów reklamowych – skuteczny copywriting czwartek, 04 sierpnia 2016, 10:30 Udostępnij Tweetnij Za sukcesem każdego produktu stoi nie tylko jego wyjątkowość czy jakość, ale również, a niekiedy przede wszystkim – reklama. Slogany, hasła, artykuły wizerunkowe, spójny wizerunek brandu. Jak dobrze komunikować z poziomu copywritingu? Wraz z coraz większą różnorodnością form reklamowych, a co za tym idzie, liczbą domów mediowych, agencji reklamowych, kreatywnych lub brandingowych, wzrosło znaczenie pojęcia copywriting. Jest to tworzenie haseł i tekstów wizerunkowych, które nie tylko będą poprawne merytorycznie czy językowo, ale również w odpowiedni sposób zainteresują odbiorców daną marką i wpłyną na jej wizerunek, pozycjonowanie, a co za tym idzie - sprzedaż.Artykuły eksperckie, poradniki, rankingi – wszystkie mają na celu sprzedaż danego produktu. Co jednak powinny zawierać, aby tak się stało?EmocjeSuchy przekaz reklamowy przestaje działać. Konsumenci stają się coraz bardziej świadomymi odbiorcami i poszukują czegoś więcej, niż tylko informacji o kolejnym nowym produkcie. Z drugiej strony – marki przez rosnącą konkurencję prześcigają się w pozyskaniu klienta. Poza zainteresowaniem brandem, chcą, aby odbiorca związał się z nimi emocjonalnie. A co za tym idzie – komunikacja musi opierać się o uczucia, wykazywać troskę, zainteresowanie i indywidualne podejście. Konsument chce czuć się wyjątkowo, dlatego marki stawiają na teksty zawierające rady, wskazówki czy instrukcje.Nie my, ale konsumentArtykuły nie powinny opierać się na narzucaniu naszego zdania, a także objawianiu prawdy. Należy skupić się przede wszystkim na konsumencie i jego potrzebach. Nasz produkt ma być towarzyszem i wsparciem dla odbiorcy.Działanie i rozwiązanie problemuOdbiorca w naszej treści powinien znaleźć rozwiązanie swojego problemu, dlatego tak popularne są obecnie artykuły ekspercie i wszelkiego rodzaju poradniki, które w subtelny sposób przemycają w swojej treści właściwości produktu. Jednak zamiast specyfikacji, lepiej zawrzeć konkretne działanie i cechy, z których skorzysta konsument.Opowiadanie historiiAby wszystkie elementy pasowały do siebie i były przekonujące, muszą tworzyć spójną całość. Tekst wizerunkowy, który będzie łączył w sobie zarówno emocje, interesującą treść, jak i pomoc dla odbiorcy – będzie atrakcyjny i bardziej przekonujący, niż suche fakty, czy nieuzasadnione hasło „kup nasz produkt”.Tekst spójny z markąAby nasz przekaz był czytelny, musi być nie tylko poprawny z poziomu copywritingu, ale także połączenia go z marką. Żaden bowiem tekst nie zapewni nam pozytywnych skutków, jeśli konsumenci w pozostałych płaszczyznach (obsługa klienta, realizacja zamówień, jakość produktu itp.) zauważą zupełnie inne, niepoprawne zachowanie brandu. MP Tagi: copywriting reklama wizerunek tekst wizerunkowy braning
23,8 mln dni zwolnienia lekarskiego z powodu zaburzeń psychicznych Pracownicy potrzebują holistycznej opieki.
Przykładowa praca licencjacka Studia na poziomie licencjackim to czas, w którym studenci mają okazję pogłębić swoją wiedzę w wybranym obszarze. Jednym z wymogów końcowych tych studiów jest napisanie i obrona pracy licencjackiej. Jak zatem napisać odpowiednią pracę licencjacką?
Ile zarabia kelner? Wynagrodzenia w branży gastronomicznej Ile tak naprawdę zarabiają kelnerzy? Praca w branży gastronomicznej jest popularna i dostępna dla wielu osób, jednak wiele z nich zastanawia się, czy opłaca się inwestować w tę karierę. Czy zarobki są naprawdę satysfakcjonujące?
Upskilling i oswojenie z polskim rynkiem pracy - jak zachęcić Polaków studiujących za granicą do powrotu