Rośnie niezadowolenie i przepracowanie wśród pracowników - jak poprawić komfort pracy? poniedziałek, 11 lipca 2016, 12:03 Udostępnij Tweetnij Znaczna większość Polaków jest niezadowolona ze swoich zarobków, a w przypadku aż 40% zauważalny zostaje spadek motywacji do pracy. Stres wywołany wynagrodzeniem, atmosfera w pracy, wymagania przełożonych oraz dzienny czas pracy - to główne problemy pracowników. W efekcie zaledwie 22% z nich uważa się za szczęśliwych w miejscu zatrudnienia, zaś 13% wręcz przeciwnie. Brak satysfakcji z wykonywanych zadań przekłada się na chęć zmiany. Niezależnie od branży czy sektora, aż 41% ankietowanych często myśli o poszukaniu nowego pracodawcy, zaś 7% faktycznie wciela ten plan w życie. Polacy spędzają niemal dwa tysiące godzin rocznie w pracy. Dlatego to, jak się w niej czujemy jest niezwykle ważne. Zgrany zespół, satysfakcjonujące warunki, ciekawe projekty, ale też aranżacja biura. To elementy, które są na czele czynników determinujących nasze samopoczucie. Jak się okazuje, architektura przestrzeni czy możliwość zdalnego realizowania zadań, to elementy w dużej mierze decydujące o zadowoleniu pracowników.Work-life happinessWysoki poziom stresu oraz świadomość upływającego czasu sprawiają, że coraz więcej osób (50%) dostrzega potrzebę zachowania równowagi między życiem zawodowym a prywatnym (ang. work-life balance). Dotyczy to szczególnie osób w wieku 33 – 54 (53%). Często odnieśli oni już sukces zawodowy i od pracy oczekują czegoś więcej.- Pracownicy zdają sobie sprawę z rozbieżności między godzinami poświęconymi na pracę a efektywnością. Jak wynika z badania Compass&Partners zaledwie 36% czasu spędzamy wydajnie. Nowe pokolenie jest tego świadome, dlatego woli wykonywać obowiązki zawodowe krócej, ale lepiej – komentuje Zuzanna Mikołajczyk, Dyrektor ds. Marketingu i Handlu, Członek Zarządu Mikomax Smart Office. – Jako wzór w tym przypadku mogą posłużyć firmy skandynawskie, które koncentrują się na wartości dodanej zadania, a nie ilości godzin poświęconych na jego realizację.Pracowniczy kryzys prywatnościTo, w jaki sposób biuro jest zaprojektowane, ma znaczący wpływ na jakość realizowanych zadań. Dowód? Drobiazgi takie jak odbicie światła w szybie bądź monitorze, potrafią skutecznie utrudnić wykonywaną pracę. Podobnie źle zaplanowana akustyka. Aranżacja przestrzeni umożliwiająca nieskrępowaną wymianę informacji działa na nas zarówno stymulująco, jak i deprymująco. Około 85% pracowników open space skarży się na trudności w koncentracji. Nic dziwnego. Średnio co 3 minuty ktoś lub coś w biurze odrywa nas od wykonywanej czynności. Powrót do pełnego skupienia może trwać nawet 25 minut. Brak możliwości skoncentrowania się na realizacji zadań powoduje, że wielu pracowników kończy projekty poza miejscem pracy: zarówno w domu, jak i w podróży. Często jest to nawet 50% ich czasu. Może warto zatem działać zdalnie? Ograniczając dojazdy oszczędzamy cenne minuty i pieniądze, zwiększa się nasza efektywność i elastyczność. Atrakcyjność tego rozwiązania powoduje, że ponad połowa pracowników zgodziłaby się na wynagrodzenie niższe o 20% w zamian za możliwość wykonywania swoich obowiązków w preferowanym przez nich terminie i miejscu. W rzeczywistości, nie jest to jednak takie proste. Obecnie niemal połowa (40%) zatrudnionych na świecie wykonuje swoją pracę zdalnie, jednak większość z nich nie posiada w domu dostosowanej przestrzeni typu home office, korzystając z salonu, jadalni bądź kuchni. Przy tak podstawowych brakach, trudno oczekiwać inteligentnych i ergonomicznych rozwiązań, dodatkowo komponujących się estetycznie i kolorystycznie z wystrojem mieszkania. - Wiele współczesnych zawodów bazuje na komunikacji internetowej, co pozwala na niemal nieograniczoną ilość miejsc do pracy. Mimo to tylko 3% Polaków prowadzi projekty zdalnie. Wiele zależy nie tylko od sposobu organizacji firmy, ale i od umiejętność zarządzania. Mierzenie efektywności zegarkiem odeszło do lamusa. Menedżerowie widzą, że największą wartością przedsiębiorstwa są pracownicy. A ci zadowoleni i zmotywowani, pracują po prostu lepiej – wyjaśnia Zuzanna Mikołajczyk, Mikomax Smart Office. – Stworzenie w biurze przyjaznych przestrzeni może okazać się złotym środkiem, dzięki któremu pracownicy będą czuli się swobodnie, nie będąc równocześnie rozpraszanym przez własne cztery kąty. Firmy takie jak Google czy Facebook już stosujące te rozwiązania, stawiane są jako wzór pod względem projektowania, co może potwierdzać kierunek, w jakim zmienia się architektura przestrzeni. W naszych projektach wdrażamy ideę Smart Office – biura funkcjonalnego, dopasowanego do organizacji i przyjaznego jej pracownikom. Realizacje odzwierciedlają najnowsze trendy z branży łącząc celową aranżację stanowisk, tworzenie stref np. do pracy indywidualnej, projektowej, relaksu czy miejsc dedykowanych szybkim spotkaniom z ergonomią – rozwiązaniami sit and stand, modną kolorystyką oraz nowoczesną formą mebli. Z naszego doświadczenia wynika, że także małe biznesy kładą nacisk na tworzenie sprzyjającego środowiska biurowego. MP Tagi: kariera praca pracownik stres
23,8 mln dni zwolnienia lekarskiego z powodu zaburzeń psychicznych Pracownicy potrzebują holistycznej opieki.
Przykładowa praca licencjacka Studia na poziomie licencjackim to czas, w którym studenci mają okazję pogłębić swoją wiedzę w wybranym obszarze. Jednym z wymogów końcowych tych studiów jest napisanie i obrona pracy licencjackiej. Jak zatem napisać odpowiednią pracę licencjacką?
Ile zarabia kelner? Wynagrodzenia w branży gastronomicznej Ile tak naprawdę zarabiają kelnerzy? Praca w branży gastronomicznej jest popularna i dostępna dla wielu osób, jednak wiele z nich zastanawia się, czy opłaca się inwestować w tę karierę. Czy zarobki są naprawdę satysfakcjonujące?
Upskilling i oswojenie z polskim rynkiem pracy - jak zachęcić Polaków studiujących za granicą do powrotu