Jesteś tutaj:Pracenazlecenie.plAktualnościCopywriter – ile zarabia autor tekstów?

Copywriter – ile zarabia autor tekstów?

  • środa, 06 czerwca 2018, 21:41
Image Description

Zarobki to temat skomplikowany, niezależnie od branży i rodzaju wykonywanej pracy. Temat pieniędzy rodzi problem często już podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Ile zarabia copywriter? Ile kosztuje napisanie tekstu?


Branża kreatywna w ostatnich dziesięciu latach uległa znacznej zmianie. W Polsce rozwinęło się wiele dziedzin i zawodów, które dawniej były zupełnie nieznane lub uznawane za zbędne. Jednym z nich jest copywriter, czyli autor tekstów. Zawód ten zyskał na popularności w czasie, kiedy coraz więcej firm poczuło potrzebę promowania marki w Internecie, co obecnie jest niemal podstawowym narzędziem komunikacji i reklamy.

Ile zarabia copywriter?

Oszacowanie pensji copywritera jest trudne i uzależnione od wielu czynników. Na wynagrodzenie osoby, która zajmuje się profesjonalnym tworzeniem tekstów reklamowych i wizerunkowych wpływa:

Środowisko pracy – miejsce pracy, czyli na przykład – wielkość miasta - na wyższe zarobki można liczyć w dużych miastach, gdzie znajduje się wiele firm i korporacji, które konkurują ze sobą i mają możliwość zapewnić swoim pracownikom (którzy są także bardziej wymagający) lepsze warunki, wielkość przedsiębiorstwa z którym współpracujemy czy warunki na rynku pracy (dostępność specjalistów) - to czynniki mające duży wpływ na wynagrodzenie i pracę copywritera.

Rodzaj wykonywanej pracy – wielu copywriterów pracuje „na etacie” – czyli pisze teksty w ramach wykonywanej pracy każdego dnia przez kilka godzin, dla jednego pracodawcy. Popularne w tym zawodzie jest jednak porzucenie standardowego etatu na rzecz własnej działalności lub działania na zasadzie zleceń. W takim przypadku copywriter ma większą swobodę zarówno w przedstawianiu swoich prac i możliwości, może także dobierać zlecenia pod osobiste preferencje i dziedziny, w których czuje się najlepiej. Prowadzenie własnej działalności wiąże się jednak z większymi kosztami i do czasu rozwinięcia jej jest dużo mniej komfortowe niż zatrudnienie w ramach umowy.

Praca po godzinach – jednym z najpopularniejszych czynników wpływających na ostateczną pensję copywritera jest to, ile czasu poświęca na tworzenie tekstów. Być może przez większość dnia pracuje w innej profesji, a pisanie traktowane jest jako źródło dodatkowych pieniędzy. Zlecenia dodatkowe mogą okazać się bardzo dochodowe. Dużo zależy od stawek, które zostaną wynegocjowane ze zleceniodawcą oraz ilością wykonywanych zleceń. Osoby doświadczone, którym napisanie tekstów zajmuje mało czasu, są w stanie zarobić  nawet kilkukrotnie więcej niż początkujące osoby, poświęcające tej samej pracy dużo więcej czasu.

 

fot. pixabay.com (mohammed_hasan)

Bezpłatne oferty pracy i ogłoszenia lokalne